Maria Riccarda Wesseling
Maria Riccarda Wesseling
   

"Die Mezzosopranistin Maria Riccarda Wesseling veredelte die Wesendoncklieder mit einer Interpretation, dass wohl Wagner selber, wäre er da gewesen, seine angebetete Mathilde hätte Wesendonck sein lassen und seine gigantomanische Oper "Tristan und Isolde" stattdessen Wesseling zugedacht hätte. Welche Textverständlichkeit, welches Timbre, welche Wärme in der Stimme, welche Phrasierung, welche Bühnenpräsenz, welches Klangvolumen! Welche Wonnen! Wesseling verlieh den fünf Liedern alle emotionalen Färbungen, jede inhaltliche Tiefe, die man sich wünschen kann."

Maria Riccarda Wesseling was a revelation; her timbre reminded at times of the younger days of Waltraud Meier and she shares with that great artist an intensity and personal commitment that make her singing resonate on an emotional level. (Lincoln Center festival New York)

Maria Riccarda Wesseling was a gripping, sensual, passionate Phaedra, conveying not only her character’s cruelty and self-absorption but also her overwhelming vitality - when she was taunting Hippolytus you could almost feel the energy crackling around her (Henze: Phaedra, Barbican Center London)